Yeni Gelin Çorbası


Tarif, Banu Atabay’ın “Mutevazi Lezzetler” kitabından uyarlanmıştır.

Malzemeler:

  • 1 – 1.5 litre sıcak su ya da et suyu (istediğiniz kıvama göre değişir)
  • 1 çay bardağı kırmızı mercimek
  • 1 çay bardağı köftelik bulgur
  • Yarım yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • 1 kase yoğurt
  • Yarım fincan zeytinyağı
  • kırmızı biber, tuz, nane
Dediğim gibi tarif bir uyarlama. Orijinal tarif malzemelerini birebir uygulamadım.
Bu tarifte, kırmızı mercimeği et suyumuzun yarısıyla iyice yumuşayana kadar haşlıyoruz. Sonra köftelik bulgurumuzu ilave ediyoruz. Bu arada sos tavamızda salçamızı kavurup içine ilave ediyoruz. 5 dakika kadar bu şekilde kaynadıktan sonra altını kapatıp biraz ılıması için kenara alıyoruz. Ilıdıktan sonra bir kase yoğurdumuzu pürüssüz bir hal alana kadar çırpıp ılık et suyumuzla sulandırıp tenceremizin içine katıyoruz. Kalan et suyumuzu da tencereye ekleyip, orta ateşte kaynayana kadar karıştırıyoruz. Kaynadıktan sonra baharatlarını ve naneyi ekliyoruz.
Notlar:
  1. Orijinal tarifte zeytinyağı yerine tereyağı kullanılıyor. Ben daha sağlıklı olması için o kısmı değiştirdim. Yoğurt yeteri kadar tat veriyor bence.
  2. Orijinal tarifte yoğurdun kesilmemesi için un kullanılıyor. Ben un kullanmamak için yoğurdu eklemeden evvel tenceredeki malzemenin ılımasını bekledim. Bu tarifte un kullanmaktan özellikle kaçındım çünkü çorbanın içinde karbonhidrat oranı yüksek olan bulgur var zaten. Bir de un kullanmak istemedim. Kıvamını soracak olursanız, buldur ve mercimek o işi layıkıyla hallediyorlar.
  3. Su oranını özellikle tam vermedim. İstenilen kıvama göre değişebilir ama bulgurun durdukça şişeceğini unutmayın. Bu sebeple biraz sulu yapmanızı tavsiye ederim.
  4. Orijinal tarifi buradan bulabilirsiniz: http://www.youtube.com/watch?v=RFw9AgiQJ4w
Afiyet olsun,
dilşat

Yorum bırakın